søndag 31. mai 2015

Å ta vare på hverandre

Hjertet mitt smelter hver gang jeg ser folk vise medmenneskelighet og omsorg ovenfor hverandre!

Istad, nå nylig, da jeg gikk nedover Dalsbergstien for å ta trikken til skolen, var det en familie på mor og hennes to småbarnssønner som syklet nedover bakken. Moren først, som var i samtale med eldstesønnen på kanskje rundt 8-10 år. Da de var i ferd med å svinge rundt hjørne i nedoverbakken, stoppet eldstesønnen samtalen med moren og sa til minstemann, som lå bak eldstesønnen i rekken, at han måtte passe på damen som kom rundt i svingen og at han måtte plinge. 'Plingpling' pep det fra minstemann.Og damen så opp, smilte og passet seg.

Det var så søtt at jeg brøt ut i et 'åå', også så jeg meg rundt i det jeg oppdaget at jeg faktisk sa det ut høyt.. Haha huff. Har en tendens til å uttrykke følelsene mine uten å filtrere om det er sosialt akseptabelt eller ikke jeg. Men det var ikke folk innen 5m radius, så jeg safet meg der, sier vi. Ehe.

Men poenget er at det er sånne ting som dette her som rører hjerterota mi. At man tar ekstra vare på hverandre.

I den siste perioden har jeg opplevd så mye dritt atte.. For å si det rett ut; jeg er egentlig litt i sjokk over menneskeheten. At det kan finnes mennesker uten medmenneskelighet. Det er greit man må være litt egoistiske av og til, men satan. Ser du ikke at du påfører en annen person byrde? Det er dette filteret mitt da, som tar inn dette her til hjerterota mi også. På godt og vondt se..

På godt og vondt. :/


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar