lørdag 28. juni 2014

Nå er det ikke lenge igjen

Om noen timer skal jeg faktisk sette meg på et fly, nok en gang, men denne gangen mot Vietnam. Tenke seg til, etter 15 år, skal jeg endelig tilbake.

Hele tida sier jeg at jeg vil reise - til alle mulige steder! Ofte glemmer jeg at jeg har en reise rett fremfor meg. Og lite tenker jeg på at jeg har lagt bak meg 3/13 av et kontinent.

Jeg fikk et koselig brev av ei koselig ei som jobbet på kremmerhuset i dag, med en lapp der hvor det stod:
"Husk dagen i går, drøm om morgendagen, lev i dag"

Dette sitatet passer ganske godt med tankegangen min. Jeg tror den fungerer slik at jeg bare kan fordøye ting som skjer i nuet. Alt annet blir så fjernt.

Og greit nok er det. For med mange timers flytur er det lett å miste tålmodigheten. Så jeg lar heller være å tenke på destinasjonen, og prøver å nyte turen. Du vet..




Pga den klisjeen og alt det der. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar