fredag 6. desember 2013

A big step out of my comfortzone

Har dere hørt om Couchsurfing?

Jeg har nemlig begynt å delta aktivt i couchsurfingsamfunnet. For noen sekunder siden takket jeg ja til en invitasjon om å sove på sofaen til en av brukerne der. Jeg har alltid hatt lyst til å prøve ut couchsurfing men aldri hatt anledning til det. Nå har jeg jo det siden jeg kommer til Argentina 3-4 dager før hostellet jeg skal bo på er klart.



For de som ikke vet hva det er:
You have friends all over the world, you just haven’t met them yet. Couchsurfing is a service that connects members to a global community of travelers. Use Couchsurfing to find a place to stay or share your home and hometown with travelers. Couchsurfers organize regular events in 100,000 cities around the world. There’s always something to do and new friends to meet. 
Kilde: her
CS høres kanksje litt sketchy ut, og jeg har jo hørt om et par skumle historier. Men jeg har også hørt fine historier, og jeg synes det er et fint konsept. Det er en av de bedre måtene å bli ordentlig kjent med kulturen på dersom hosten er velvillig og har tid til å vise hjemstedet sitt.  I tillegg så koster det ingen ting til gjengjeld. Men det er visst vanlig å gi noe tilbake gjennom litt husarbeid, middag, gave fra hjemlandet eller noe lignende, og det skjønner jeg jo at man burde. De som hoster er jo veldig snille som åpner huset sitt for fremmede. Hadde det vært et lite troverdig nettsted hadde det nok ikke vært 5 millioner medlemmer, og sikkert flere, registrert.


Må innrømme at jeg er veldig nervøs for dette i og med at dette er min første gang. Krysser fingrene for at det skal gå bra og at det kommer til å bli en artig opplevelse. Jeg har alltids en plan B som er å sjekke meg inn på hostel.

Alltid ha en plan B folkens!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar