onsdag 5. februar 2014

Life as a student

Kort oppdatering kl. kvart over ett om natta!

Det er mye som skjer på kort tid og tida går fort. Brått så har skolen starta, og jeg prøver å være flink student å lese hver kveld. Altså i de to dagene vi har gått på skole, haha. Det gjelder å få inn en skikkelig rutine her!

Etter at man kunne sjekke inn offisielt 1. februar så har det strømmet folk inn i store og små puljer. Det er nesten så jeg ikke holder styr. Mange navn og mange inntrykk. I tillegg er det flere som bor på egne leilighet, så har ikke hilst på alle enda. Vi er da 75-80 elever tilsammen fordelt på 3 studier.

Til skolen tar jeg enten buss, taxi, trikk, eller så går jeg. Men det frister å bare skaffe seg en sykkel egentlig. Billig og effektiv transportmåte. Men ikke alt er på stell enda.

Jeg har CSR leksjoner, spansk leksjoner og også spansk seminar fordelt utover en uke. Og i og med at jeg går CSR management med spansk så har vi litt mer intensive dager enn resten av flokken.

Når det kommer til penger, så venter jeg litt på at stipendet skal komme. Nå er det vel bare 10 dager igjen(!!), haha. Jeg føler jeg tok med altfor lite klær, så gleder meg til å dra og shoppe. Jeg bruker mesteparten av pengene på mat og kollektiv transport, i tillegg til praktiske ting som kompendier, sim-kort, SUBTE-kort for kollektriv transport osv. I Argentina ligger prisklassen litt under Norge. På visse varer så kan det koste litt, mens andre varer er ganske så billig. F. eks kan vin koste ned til 13 pesos som tilsvarer litt under 13 kr. Før jeg dro fra Norge var kursen for 1 pesos på 0,93 kr, mens nå har den synket ned til 0,78. Så kan dere jo regne ut selv.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar