torsdag 13. februar 2014

Yo hablo espanol un pocito

Jeg studerer ikke bare CSR, men også spansk. Noe som resulterer i at jeg av og til(ganske ofte) har mye å gjøre. Men når man lærer språk, er det helt klart en helt annen måte å jobbe på.

Vi har hele tida blitt fortalt at det er lurt å praktisere spansk med lokale, og jammen om jeg gjorde for noen minutter siden. Vi har en dørvakt som omtrent ikke snakker noe engelsk, og siden jeg omtrent ikke snakker noe spansk, så har vi så og si blitt bestisser. Jeg har lært å stille noen spørsmål på spansk, og spurte han om hva han skulle gjøre i morgen. Også begynte vi å snakke om jobben hans og hvordan man bøyde forskjellige verb på spansk(for min del) og på engelsk(for hans del). Jeg lærte han til og med hvordan det var å si det på norsk. Haha. Men da sa hjernen hans stopp.

Det er gøy å bo i Argentina og lære spansk. Det at det er så relevant til alt, gjør det jo ekstra motiverendes og interessant fordi jeg kan bruke det i dagligdagse hendelser. Jeg trooor jeg har fortalt dere at jeg kjøpte is en eller annen gang før jeg flyttet til Pichincha. Jeg fortalte ihvertfall det til seminarlærern Jose, og da begynte han å forklare alle smakene og sånt. Så neste gang vet jeg kanskje litt mer om hva slags utvalg butikken har.


Ahora, tengo que dormio. Buenos noches y hasta luego!

4 kommentarer:

  1. Ser ut som spansken kommer seg nå! awesomee!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jaaa! Jeg kan forstå litt, og kommunisere litt. Men når folk kommer med en hele remse av ord, daaaa sier det stopp..

      Slett
    2. sant. skal prove a finne meg noen venner som er pa vyvys alder, da gar det sikkert lettere. haha

      Slett