onsdag 2. april 2014

Vamos a boliche che che che

Holaaaaaaaa!

I dag er Argentinas nasjonaldag, noe som for oss betyr fridag. Klokka er seks akkurat nå, og du kan tro vi benyttet denne dagen til å dra ut.

Vi dro til en eller annen klubb der vi hadde fått sånn "VIP-pass" fra en dame på gata som promoterte for klubben. Men da vi kom dit gikk det ikke så knirkefritt med disse VIP-passene som det skulle tilsi. For her som rundt omkring på mange utesteder i verden, gjør de forskjell mellom kjønn. De lar jentene gå gratis, mens guttene må betale inngang. 120 pesos inkl 2 drinker eller 80 pesos inkludert 1 drink. Og hvis du bare skulle ha en øl i etterkant kostet det 35 pesos. Du kan regne frem til hvor mye det er når 1 NOK ~ 0,75 pesos.

Musikken på denne klubben var sånn nogenlunde. Det er alltid litt ekstra gøy med kjente sanger som vi kan ta av til, eller sanger som man blir gira av. Men det var det ikke så mye av. Det gikk mye i latin-amerikansk musikk kan man si.

Det var gøy å mingle litt med argentinere, for jeg føler jeg forstår mer og kan kommunisere på en bedre måte. Nå har jeg jo så smått begynt å tenke i pasado, i motsetning til før hvor jeg kun snakket i presens. Men det blir ikke akkurat en samfunnsdebatt ut av disse samtalene, og når de sier noe jeg ikke har ordforråd til å forstå, blir jeg ganske så demotivert. Men det er utrolig hvor mye man kan lære også, i og med at man lettere plukker opp ting og lærer nye ordforråd. Men sistnevnte er hvis den andre personen tar hensyn til nivået ditt og forklarer de ordene du ikke forstår.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar