mandag 28. oktober 2013

Expanding my cirlce

Denne helgen valgte jeg å droppe fest(sorry rebka), til fordel for å gjøre noe helt nytt. Jeg dro nemlig med Nie og Tram på spillkveld med mennesker jeg aldri hadde møtt før, noe som endte opp med å bli ganske vellykket.

På fredag var siste jobbdagen min på JCP, og siden fikk lov til å levere jobbilen når som helst i løpet av helgen, grep jeg sjansen til å slå to fluer i en smekk for det første til å levere jobbilen, og for det andre, å bli kjent med nye mennesker. Bra koordinering.

Det var også en ganske bra kombinasjon å bli kjent med nye fjes gjennom spill. Jeg er utrolig glad i spill og blir lett engasjert, så det var ikke vanskelig å få meg i humør, og det til tross for at jeg ikke drakk. Vi startet med Alias, og fortsatte videre med drikkeleker. Må si at vi trakk mye på smilebåndet og at vi brøt opp i latter flere ganger spesielt da vi tok spørsmålsleken. 

For de som ikke vet hva det er, eller er interessert i å lære en ny drikkelek, read futher: 
Spørsmålsleken går ut på at man skal spørre en eller annen person i ringen(som dere lager før dere starter) om et spørsmål. Spiller ingen rolle om hva spørsmålet er, så lenge det går an å svare på det. Det er viktig at man holder øyekontakt med hverandre slik at man er oppmerksom på om man får et spørsmål slengt mot seg. Den som blir stilt et spørsmål skal IKKE svare på det, men stille et spørsmål videre til neste man. Men man har ikke lov å stille spørsmål tilbake til den som fra før av stilte spørsmål. Sånn fortsetter det helt til noen driter seg ut. Det vi gjorde når noen ikke klarte å fortsette leken var at personen måtte svare på spørsmålet som ble stilt, i tillegg til å ta en slurk. Dersom han/hun ikke ville, måtte den personen ta bonski. 

Det morsomste med spørreleken må ha vært da folk stilte personlige spørsmål eller personlige og fucka spørsmål. Den som ble offeret ble ofte satt ut av spørsmålet, eller at folk lo av det. Pga at den personen da stoppet opp spillet, måtte han/hun enten svare på det som ofte var et pinlig spørsmål eller ta å drikke opp den fine blandingen vi hadde blanda ut. 

Det beste med hele helgen må nok ha vært dagen derpå - aka i dag. Vi hang med de samme folka, spiste is og bare pratet om alt mellom himmel og jord. Det var som om vi hadde kjent hverandre i evigheter. Vi snakket så åpent og ærlig om ting, og hadde det gøy samtidig som vi var seriøse. Det var bare så utrolig koselig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar