tirsdag 22. oktober 2013

Moss at last

Har jeg fortalt dere at jeg bestilte billetter med avgang fra Trondheim kl. 05.45 om morgningen? Jeg prøvde å være litt yolomaskin, men innså at det var ganske dumt etter å ha tatt en prat med søs. Søs: Jeg tror ikke det går busser så tidlig fra meg til togstasjonen. Så da søkte jeg opp strekningen i håp om at det ikke var så langt. 39 min stod det på google maps.

Det hadde aldri falt meg inn å ringe NSB for å prøve å bytte til en senere billett. Da jeg først gjorde det var det forsent, for jeg måtte tydeligvis ha ringt dem inn maks 24 timer før....

Men vet dere hva? Det ordnet seg allikevel. Jeg vet ikke om det var karmatisk synergi eller hva det var, men John hadde sjekket opp busstidene, og fant en buss som gikk så tidlig som 05.24. Så da var man oppe å gikk rundt 4-tida for å ha goood tid.

Jeg må si jeg ble veldig nervøs da opptil flere busser kjørte forbi meg på bussholdeplassen, men heldigvis var det en fyr som skulle ta buss samtidig som meg, så da ble jeg en smule mindre nervøs. Han skulle til samme sted som meg. Han skulle til og med ta samme tog til Hamar. Senere viste det seg at vi også satt på samme buss til Oslo. Liten verden du.

Hva jeg har lært av dette eventyret spør du? Vel, dersom jeg tar 5-toget så har jeg muligheten til å sove bort nesten hele togturen, og vips så er man fremme i Moss og klar for en ny spennende dag.



God natt Trondheim, God morgen Moss!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar