lørdag 11. januar 2014

Mission accomplished

Åååååh, lykkerus. Ihvertfall en slags en. 

Målet mitt var å klare å finansiere alt av eventyret til Sør-Amerika, nærmere bestemt Buenos Aires(for now) selv, selvfølgelig med god hjelp fra Lånekassen. MISSION FUCKING ACCOMPLISHED!

Da den siste lønning brått kom inn på kontoen min for noen dager siden, manglet det bare et par tusen. Da hadde jeg nok til å betale studieavgift(som er det viktigste av alt) og nok til å leve-ish den første mnd helt frem til neste stipend. Jeg ville ikke være avhengig av noens penger, bortsett fra jobben min da selvfølgelig, og lurte veldig på hvor jeg skulle få pengene fra. Jeg var fast bestemt på at jeg skulle klare det!

I dag ble jeg spurt om å jobbe. Men på grunn av at jeg så mld litt sent, så trengte de meg ikke allikevel. Det var jo nedtur, men det som kommer neste veier enda mer opp for nedturen. Fooooor, jeg fikk nemlig et brev som inneholdt årsoppgaven for en sparekonto jeg hadde glemt jeg hadde. HOLY FUCKING GRAIL. Ut i fra ingen steder dukker liksom denne sparekontoen opp!! Jeg er så glad for at jeg begynte å spare penger fra liten alder. Noen ganger blir jeg helt forbauset over hvor bra effekt valgene mine kan ha. Er det teit å si det?

Men arrrr, samtidig spør jeg meg selv om det er det jeg burde bruke pengene til. Jeg sparte jo pengene til noe stort i fremtiden, og jeg tenkte jo særlig på utdanning den gang da. Hm.. Jeg tror nok det er den tryggheten av å alltid ha en safety-nett av penger som gjør at jeg verger med å bruke pengene. Jaja, penger kommer og går. Jeg er bare glad jeg var smart nok til å spare i ung alder.



Når jeg tenker meg om, så er jeg veldig opptatt av å spare penger. Særlig til reiser. Jeg anbefaler dere å gjøre det samme om dere ikke gjør det fra før av, og det trenger ikke nødvendigvis være til reiser. Dere skjønner sikkert hvorfor. Jeg bruker DNB og er ganske fornøyd med sparetilbudet de har som heter Superspar. Du får nemlig en høyere rente for pengene også. I tillegg har de et annet morsomt sparetilbud, som faktisk heter Morsomsparing(trykk her). Med det kan du:

  • mikrospare 
  • spar når du trekker kortet ditt 
  • spare når du betaler regninger impulsspare
  • spare med andre kan du også


Så hva er moralen folkens? 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar