fredag 31. januar 2014

Wandering the streets

De som kjenner meg godt vet at jeg ikke eier retningssans i det hele tatt. Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har gått meg vill, og men satan!  Noen ganger skjønner jeg ikke hvordan jeg klarer det...

Helt siden jeg kom hit(to dager? Føles så mye lenger!) har jeg vært avhengig av kart. Men for å være helt ærlig, har jeg gått meg vill også med kart. Men så fant jeg ut/husket jeg at man kunne bruke Google Maps selv om man ikke er på wifi. Det er gull verdt! Skulle ønske jeg hadde tatt i bruk det tidligere. Hadde spart meg både tid og krefter. 

Men til tross for at det er en ulempe å gå seg vill hele tiden, så er det også en nokså fin ting. For på den måten blir man bedre kjent med byen på. Jeg går liksom i gater jeg ellers ikke hadde gått inn i, og finner butikker som selger det jeg trengte men som jeg ikke visste hvor jeg kunne få tak i. Har f.eks funnet simkort! Da ble jeg stolt da. Klarte det helt selv. Haha.


Streetart 

Apropos det, da jeg skulle kjøpe simkort var jeg jo nokså heldig å møte en som snakket litt engelsk. Men så tenkte jeg ikke over at jeg måtte fylle på kortet siden jeg var så stolt over å ha fått overstått en ting. Derfor gikk jeg inn i en annen kiosk og skulle kjøpe dette her da. Du kan tro det var språkbarriere... Jeg prøvde så godt jeg kunne med det lille ordforrådet mitt å forklare hva jeg ville ha. Jeg visste ikke engang hva de tilbød, men gikk frem med det som jeg mente var logisk. Vet ikke engang hvordan jeg kom frem til at jeg skulle ha ringeminutter. Men etter at ho skjønte hva jeg ville ha, spørte ho meg hvor mye jeg ville ha det i. Jeg visste jo ikke hva som var vanlig, så jeg bare sa
noe. Ho var snill og hjalp meg med å fylle på også. Så nå skal det visstnok fungere.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar