torsdag 16. januar 2014

Music is My Saviour

Husker dere da artisten MIMS som var aktuell i 2008?




På den tiden gikk jeg på ghettoskolen Grindvold, i 8. klasse, og alt av rap og hip hop var kult. Det var in å være gangster og gå med bandana, og særlig skulle man røyke i skjul eller dra på "prisonbreak"-tur til Cho. Det var liksom ikke lov å dra til sjappa i nærheten, så vi måtte snike oss dit.

Musikk var viktig på den tiden, og blant annet så hørte jeg på denne sangen lagt til ovenfor. Det som har sittet fast opp gjennom åra er dette rapartistnavnet til Mims, som står for "music is my saviour".

For meg treffer det midt i blinken. Noen ganger, kan jeg trekke meg tilbake og høre på musikken min og bygge meg opp igjen. Det er som remedy for meg. Andre ganger kan jeg gå en lang stund uten musikk. Også er det sånn at hvis jeg virkelig liker en sang kan jeg høre på den i flere måneder, med noen korte pauser i mellom, men jeg går aldri ordentlig lei. Som da jeg lastet ned Ed sheeran albumet, etter det så var jeg som frelst. Det var første gang at jeg likte alle sangene i et album så fort, og siden da så har det blitt at jeg har hørt på Ed Sheeran når jeg skal sove eller når jeg blir tankefull.

Noe av det beste jeg vet er lange kjøreturer med høy musikk og gode venner som synger med.

Men jeg er ikke avhengig av musikk. Likevel er det ganske viktig for meg.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar