tirsdag 21. januar 2014

Stay Hungry, Stay Foolish

A quote by Stewart Brand used in Steve Jobs' commencement speach at Standford in 2005.

Jeg ramlet over en artikkel på Aftenposten om det gode liv som vi nordmenn lever i Norge.(Les her) Vi i Norge har blitt kåret til det beste landet å bo i mange år på rad nå, og men det er noe merkelig ved landet vårt. Dette merkelige fenomenet kommer tydelig frem i infrastrukturen vår; Bergensbanen. Poenget med artikkelen var at nordmenn kun presterer det som er "godt nok" for dem, og dette kommer tydelig frem på bergensbanen, der toget er av middelsmådig kvalitet, og servicen i samme bane. Vi har rett og slett blitt litt late på prestasjonsfronten, nettopp fordi vi har det så godt, noe som fører til at vi nøyer oss med det som er godt nok for oss.

Jeg håper de fremtidige generasjonene ikke ender opp med en slik holdning. Vi skal jo liksom være morgendagens helter. Det som fikk meg motivert og inspirert var quoten fra talen til Steve Jobs som ble flettet inn i artikkelen: "Stay Hungry, Stay Foolish". Det var så utrolig slående og virkningsfult at jeg måtte søke etter bakgrunnen for dette utsagnet. For dere vet, stay hungry!

På den måten kom jeg over Jobs' herlige tale. Fantastisk mann! watch, get inspirated, move the world!



More inspiration:
World of Mike - shoulda woulda coulda (trykk her)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar